Iako na prvi pogled ne biste tako pomislili, žarulje za prednje svjetlo automobila su visokoprecizni proizvodi. Dok obična kućna žarulja raspršuje svjetlost na radijusu od samo nekoliko metara, žarulja za prednje svjetlo u kombinaciji s reflektorom mora precizno prenijeti svjetlost na cestu na udaljenosti većoj od 50 metara. Uskoro ćete saznati zašto kvaliteta tijekom proizvodnje igra tako važnu ulogu i zašto žarulje loše kvalitete imaju značajan utjecaj na sigurnost prometa - čak i ako imaju odobrenje E-mark. Halogene žarulje za prednje svjetlo proizvode se i odobravaju u skladu s pravnim zahtjevima (ECE R37). Specifikacije uključuju dopušteni svjetlosni tok u lumenima, električnu potrošnju energije i, naravno, sve dimenzije od staklene žarulje do podnožja. Ova specifikacija ima za cilj osigurati, na primjer, da svaka odobrena H7 žarulja odgovara svakom prednjem svjetlu namijenjenom za upotrebu s H7 žaruljom i da kombinacija pruža ispravan snop svjetlosti.
Što čini dobru halogenu žarulju?
Zahtjevi prema ECE R37
Slika 1: Dobra geometrija žarulje, s filamentom točno na žarišnoj točki prednjeg svjetla Grafika prikazuje pojednostavljeni dijagram putanje snopa prednjeg svjetla s paraboličnim reflektorom. Snopovi se emitiraju paralelno samo ako se žarulja nalazi na točnoj žarišnoj točki. Naravno, žarulje proizvedene od strane proizvođača poput Philipsa, koji također opskrbljuju originalnu opremu, zadovoljavaju stroge zahtjeve ECE R37 - a njihove specifikacije često su još strože. To zahtijeva visoko precizne proizvodne procese i izuzetno stroge provjere kvalitete. Usporedni testovi koje provode automobilski časopisi ponavljano pokazuju da mnoge žarulje proizvedene jeftinim proizvodnim tehnikama ne zadovoljavaju ove visoke standarde, pri čemu su pogreške u geometriji glavni problem. Rezultat je neprecizan snop svjetlosti, prekratak domet ili zasljepljivanje (prikazano na dvije slike s paraboličnim reflektorom). Ako je žarulja predaleko od reflektora, snop svjetlosti je prekratak; ako je preblizu, to stvara zasljepljivanje.
Osim fluksa, geometrija žarulje je posebno važna. U modernim slobodno oblikovanim prednjim svjetlima, svjetlost iz žarulje usmjerava se na cestu pomoću različito poravnatih reflektirajućih elemenata. Ovaj sustav može pravilno funkcionirati samo ako je žarulja točno na pravom mjestu. Dopuštena tolerancija za položaj žarulje u H7 žarulji iznosi samo 0,2 mm - uvijek u odnosu na prsten za podešavanje koji drži žarulju u prednjem svjetlu.
Razlikovanje između dobrih i loših žarulja
Slika 2: Loša geometrija žarulje - filament izvan fokalne točke, svjetlosni snop prekratak
Slika 3: Loša geometrija žarulje - filament izvan fokalne točke, zasljepljivanje Ova vrsta žarulje često također ima posebno jak ili sjajan premaz, a pakiranje često obećava posebno visoku temperaturu boje. Nažalost, činjenica da svjetlo može biti neučinkovito ili, u najgorem slučaju, da žarulja može stvarati opasnu razinu zasljepljivanja, nije mnogo zanimljiva u ovim slučajevima. Ptičja perspektiva svjetlosnog snopa Razlike u kratkom svjetlu zapravo su vidljive iz ptičje perspektive, što pokazuje asimetričnu raspodjelu svjetlosti koju prednje svjetlo baca na cestu u boji. Ovo je vrlo dobar način usporedbe dosega svjetlosnog snopa s različitim žaruljama.
Figure 4: Illuminating the road with a good H7 standard bulb
Slika 5: Osvjetljavanje ceste s vrlo lošom H7 standardnom žaruljom Grafički prikazi koriste primjer dobre H7 standardne žarulje u usporedbi s posebno lošom. Loša žarulja "deformira" svjetlosni snop do te mjere da karakteristična asimetrična raspodjela svjetla više nije prepoznatljiva. Štoviše, to se ne može ispraviti podešavanjem prednjeg svjetla. U ovom slučaju, razlika u dometu na vanjskom rubu kolnika veća je od 50 metara; u ozbiljnom slučaju, to ne bi ostavilo dovoljno vremena za pravilnu reakciju. U usporedbi sa snažnijim svjetlom iz X-tremeVision žarulje, razlika je još veća. Zašto loše žarulje još uvijek mogu nositi E-oznaku? Postoji i dalje pitanje zašto neke žarulje mogu nositi E-oznaku, a imaju loše rezultate u usporednom testiranju. Prije nego što žarulja može biti odobrena, proizvođač je dužan testirati pet uzoraka u laboratoriju za ispitivanje, a zatim zatražiti odobrenje od nadležnog tijela u zemlji članici ECE-a. Nažalost, proizvođač je tada odgovoran osigurati da će u daljnjoj proizvodnji nastaviti isporučivati proizvode koji odgovaraju onome što je prvotno odobreno. To se naziva "usklađenost proizvodnje", a mnogi jeftini dobavljači ne pridržavaju se toga tijekom kasnije proizvodnje. Ukratko, za dijelove koji se odnose na sigurnost poput automobilskih žarulja, možemo samo savjetovati da odaberete proizvode od proizvođača poznatih marki koji također opskrbljuju originalnu opremu. Tada ste mnogo oprezniji pri odabiru.
Moglo bi vas također zanimati:
Trebate li zamjensko Philips prednje svjetlo za svoj automobil?
Kupite Philips Automotive proizvode online ili u trgovini u svojoj blizini
Saznajte više o Philips automotive lighting tehnologiji, inovacijama i rješenjima u člancima
Kako zamijeniti žarulje prednjih svjetala na vašem Peugeotu 308
Kako zamijeniti žarulje prednjih svjetala na vašem Range Rover Evoqueu
Kako zamijeniti žarulje prednjih svjetala Mini Cooper Countryman
Kako zamijeniti žarulje prednjih svjetala na vašem Volkswagen Golfu